יום חמישי, 19 בינואר 2017

מהו מחזור משכנתא ומדוע פעמים רבות הוא הכרחי.



משכנתא וההתחייבות הארוכה

התחייבות כגון רכישת משכנתא הינה אחד הצעדים המשמעותיים ביותר אותם מבצעים בני זוג אשר עומדים בפני הקמת משפחה. רכישת המשכנתא יכולה להיות אחת הדרכים היחידות בהם בני הזוג יכולים לרכוש דירה אשר תהיה בבעלותם, והתחייבות של רכישת משכנתא לרוב נפרסת על פני פרק זמן ארוך מאוד אשר יכול להגיע עד כמה עשרות שנים. 

כאשר מתחייבים להחזר חודשי קבוע למשך זמן כה ארוך צריכים להיות בטוחים כי ניתן יהיה לעמוד בהתחייבות ולהחזיר את הסכום מדי חודש. פעמים רבות הרכישה מתבצעת רק לאחר שבני הזוג הוכיחו בפני הבנק בו הם לוקחים את המשכנתא כי הם בעלי הכנסה קבועה אשר תישאר כזאת גם בשנים הרבות להם הם מתחייבים.

סכום ההחזר החודשי משתנה ויכול לנוע החל מכמה מאות שקלים בודדים מדי חודש וכמה סכום של כמה אלפים. הסכום נקבע על ידי מחשבון משכנתא אשר לוקח בחשבון את הסכום הכולל של המשכנתא ואת השנים להם מתחייבים. לאחר קביעת הסכום בני הזוג צריכים להגיע למצב בו הם יכולים לעמוד בהחזר החודשי, ולעשות זאת מדי חודש בחודשו למשך כמה עשרות שנים. ישנם מקרים בהם לקיחת המשכנתא נפרסת על פני מספר מצומצם של שנים (מינימום של ארבע שנים בדרך כלל), ועד תקופה של שלושים שנה ויותר. ההחזר החודשי משתנה בהתאם לסכום ולפרק הזמן.

מחזור משכנתא

ישנם מקרים בהם בני הזוג אינם יכולים לעמוד בהחזר החודשי שנקבע מלכתחילה, או שהם רוצים לסיים את ההתחייבות למשכנתא בתקופה קצרה יותר מהתקופה הראשונית. במקרים אלו ניתן לבצע מחזור משכנתא  אשר משכלל את הסכום שנותר ופורס אותו למשך תקופה זמן שונה. 

התחייבות למשכנתא יכולה להשתנות לאחר מחזור המשכנתא ולהגיע למצב בו סכום ההחזר החודשי קטן משמעותית מהסכום הקודם, או גדול בהרבה במידה והכנסתם של בני הזוג גדלה והם מעוניינים "לחסל" את המשכנתא בהקדם. מחזור משכנתא פעמים רבות הוא צעד אשר יכול להיות חשוב ומשמעותי ואין סיבה לחשוש מכך, על אף תהליך הבירוקרטיה הארוך אשר כלול בה. כאשר מבצעים מחזור משכנתא ניתן להגיע למצב בו הסכום החודשי החדש מותאם הרבה יותר עבור יכולתם של בני הזוג, בעיקר במקרים בהם רמת הכנסתם השתנתה ברבות השנים. 

החלטה על מחזור משכנתא מתבצעת כיום על ידי זוגות רבים ואין סיבה לחשוש מכך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה