יום שלישי, 14 בפברואר 2017

רוני חיון- הסיפור שלי בתחום המשכנתאות

לפני מספר חודשים חבר טוב שלי הציע לי הצעה מאוד מפתה, הוא הציע לי לרכוש דירה קטנה בבאר שבע שבה אני והוא נגור במהלך תקופת הלימודים שלנו באוניברסיטה, הוא אמר לי שאחיו הגדול עשה את זה ועלות תשלום המשכנתא יהיה נמוך יותר אפילו מעלות גובה שכר הדירה שנהיה צריכים לשלם במקרה שלא נרכוש את הבית.

 הקשבתי לחברי הטוב והתחלנו לחפש נכס. את הנכס מצאנו מהר מאוד וכשלב שני הגענו לבנק כדי לשמוע עבור האפשרויות שלנו ללקיחת משכנתא.

זאת הייתה טבילת האש הראשונה שלי בעולם משכנתאות רווי באינספור כללים וחוקים שרוב האוכלוסייה אפילו לא מתארת לעצמה שתצטרך ללמוד בטרם או במקביל לקיחת משכנתא. לפני שתבקשו מהבנקים השונים הצעת מחיר עבור משכנתאות, חשוב לזכור כי ישנם מספר דברים מאוד חשובים שיקלו עליכם את תהליך לקיחת המשכנתא ובחלק מהמקרים יהיה מדובר בתנאי סף ללקיחת ההלוואה-
חשוב לזכור כי הבנקים השונים מעוניינים לבטח את עצמם בצורות כאלו ואחרים, מבחינתם אחד מהביטחונות האידיאליים ביותר הוא לבדוק רצף תעסוקתי של הלוואה, לכן בטרם חשבתם לרכוש בית, זכרו שיש לצבור רצף תעסוקתי,

בין אם אתם רופאים שסיימו כעת 7 שנות לימוד ולפני חודש התחילו לעבוד ובין אם רק כעת סיימתם את שירותכם הצבאי וכעת יצאתם אל שוק התעסוקה, צברו רצף תעסוקתי של שנה מינימום ולאחר מכן תהיו כשירים להתחיל לחפש נכס ולבדוק הצעות משכנתאות מבנקים שונים.

בנוסף, זכרו שאתם חייבים שיהיה ברשותכם הון עצמי של מינימום 10% כדי לחשוב בכלל על לקיחת משכנתא. בנקים שונים של ייעוץ משכנתאות יכולים לספק לכם אחוזי מימון שונים, לכן אם יש לכם אפילו 10% מגובה המשכנתא ובנקים שונים דוחים אתכם, יהיו בנק שיאשרו לכם לקבל משכנתא גם עם אחוז מימון לא כל כך גבוה.

ישנם מגוון רחב של חוקים וכללים שיציבו לכם הבנקים השונים, מבחינת אותם בנקים נתינת משכנתאות אינה דבר פשוט וחלק גדול מהבנקים אף כפופים למדיניות אשראי כזו או אחרת של בנק ישראל. אם בכל זאת תגיעו מוכנים עם כל המסמכים שיצביעו על עמידה בקריטריונים של הבנקים השונים, תהיו בטוחים שיהיה לכם הרבה יותר קל בתהליך המיקוח מול הבנקים השונים.


רבים רואים בעולם משכנתאות עולם שמתנהל בצורה של שוק במובן של מיקוח ואפשרויות קבלת מוצר במחיר נמוך יותר מהמחיר שמופיע על התווית. בנוסף לאלו, חשוב לזכור כי גם אם אתם חושבים שאתם עומדים בקריטריונים ללקיחת משכנתא, בטרם חתימה על חוזה זכרו כי לפנות לפחות ל2 בנקים שונים ולקבל מהם אישור עקרוני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה